GAMIFICACIÓ PER A 3R ESO: UN MÓN PER EXPLORAR

portada wix

Gràcies al Natxo, profe de socials i autor del fantàstic bloc: 1d10enlamochila.wordpress.com i tot seguint les seves idees i indicacions, ens llancem a una gamificació-joc de rol de trimestre per a les Ciències Socials de 3r de l’ESO. Personalment, m’agrada molt el curs de 3r perquè al cap i a la fi la cosa va d’entendre el món que ens envolta a partir de preguntes molt senzilles. Per això, plantejo la programació a través de preguntes com aquestes: quants humans vivim a la terra? com ho fem per tirar endavant? quins problemes tenim i quins problemes provoquem? ho fem d’una manera justa amb tothom?

És a dir, l’objectiu del curs és apropar-nos als diferents tipus de relació que establim els humans, en tant que éssers naturals i socials. Posem l’ésser humà al centre i explorem, en primer lloc, com es relaciona amb el seu entorn proper i com s’organitza amb els seus congèneres. En segon lloc, explorem com satisfem les nostres necessitats en relació amb l’entorn i els nostres iguals. Finalment, explorem com ens relacionem amb la natura. Així, entre totes elaborem un gran mural de l’ésser humà com a espècie i com a responsable últim del planeta.

I de tant explorar, explorar, se’m va acudir fer servir les idees de gamificació del Natxo aplicades a l’estudi de l’Edat Mitjana a través de Joc de Trons en el magnífic natxo1d10.wix.com/jocdetrons2eso, per proposar un joc d’exploració del Planeta Terra. El resultat és aquest: mariasabiote.wix.com/unmonperexplorar. La proposta del Natxo és molt millor i original, aquesta és només una humil adaptació, així que no us perdeu la seva!

jocdetrons

******

Siguiendo las ideas e indicaciones de Natxo, profe de Sociales y autor del fantástico blog: 1d10enlamochila.wordpress.com, nos lanzamos a una gamificación-juego de rol de trimestre para las Ciencias Sociales de 3º de ESO. Personalmente, me gusta mucho el curso de 3º porque consiste al fin y al cabo en entender un poco más el mundo que nos rodea a partir de preguntas muy sencillas. Por ello me gusta plantear la programación a partir de preguntas como éstas: ¿cuántos humanos vivimos en la tierra? ¿cómo salimos adelante? ¿qué problemas tenemos y qué problemas provocamos?¿lo hacemos de manera justa con todas y todos?

Es decir, creo que el objetivo del curso es acercarnos a los diferentes tipos de relación que establecemos los seres humanos, en tanto que seres naturales y seres sociales. social. De ahí, se desprende la lógica de la programación que consiste en situar al ser humano en el centro y explorar en primer lugar, cómo es y cómo se relaciona con su entorno cercano y lejano y cómo se organiza con sus congéneres; en segundo lugar, cómo satisface sus necesidades en relación con su entorno y con sus iguales; y finalmente, cómo se relaciona con la naturaleza y con el resto de pueblos del planeta en la actualidad. Así, entre todas elaboramos un gran mural del ser humano en tanto que especie natural y en tanto que responsable último del planeta.

Y de tanto explorar y explorar se me ocurrió utilizar las ideas de gamificación de Natxo aplicadas al estudio de la Edad Media, a través de Juego de Tronos, en su magnífico:  natxo1d10.wix.com/jocdetrons2eso, para proponer un juego de exploración del Planeta Tierra. El resultado es éste:  mariasabiote.wix.com/unmonperexplorar. La gamificación de Natxo es obviamente mucho mejor, éste es una humilde adaptación, así que ¡no os perdáis la suya!

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s